Reclame maken, een heel belangrijk onderdeel binnen het gebied van marketing. Marketing is een heel breed onderdeel in de business en ook deze heeft een belangrijke rol. Heb jij enig idee waarom? Neem maar een voorbeeld van reclames. Reclame maken voor jouw bedrijf is van eminent belang, omdat je graag wilt dat jouw bestaande en toekomstige klanten (meer) kennis vergaren over jouw (nieuwe) producten. Dit voorbeeld kun je op diverse manieren doen. Eentje is middels webcams. Weet jij waar je goed in moet zijn indien jij ervoor kiest om op deze wijze reclames te maken? Verkrijg meer inzicht hierin door verder te lezen. Als reclamebureau in Eindhoven wensen wij jou veel leesplezier toe!
Op welke wijze kunnen webcams handig zijn voor reclames?
Producten promoten kunnen op diverse manieren geschieden. Je kunt die doen door bijvoorbeeld een artikel erover te schrijven. Je snapt dat je hiervoor alleen jouw schrijfvaardigheden gebruikt en dat jouw klanten uitsluitend erover kunnen lezen. Heb je wel eens gedacht om het leesgedeelte achterwege te laten en voor een andere optie te kiezen? Wat dacht je van een kort filmpje? Ja hoor, dat kan ook heel handig zijn! Je kunt bij deze gebruik maken van webcams. Heb jij enig idee welke punten belangrijk zijn bij het promoten van jouw (nieuwe) producten via webcams? Enkele hiervan zijn namelijk:
- Schrijf in beginsel een aantrekkelijk tekstje uit op papier of voer die bijvoorbeeld in in Words. Houd die dan op het beeldscherm. Dit is heel handig, zodat je af en toe heel even kunt spieken. Spieken is bij deze totaal normaal, maar zorg er wel voor dat het niet opvallend wordt.
- Kijk recht in de webcam.
- Praat vlot en stotter niet.
- Zorg ervoor dat je vaak genoeg glimlacht en geen zuur gezicht op zet.
- Zorg ervoor dat jij niet alleen jouw (nieuwe) producten promoot, maar daarnaast ook jou bedrijf.
- Informeer jouw bestaande en toekomstige klanten welke voordelen zij hebben wanneer zij jouw (nieuwe) producten inkopen.
- Heb jij een beste vriend(in) en kun je heel goed met hem/haar communiceren? Beeld hem/haar nu in voor jou in de vorm van een webcam en houd jouw woorden zo professioneel of wellicht informeel genoeg. Dit heeft allemaal te maken met jouw type bedrijf en producten. Gedurende de uitspraken is het belangrijk dat jij jezelf aanpast naar jouw doelgroep.
Het laatste punt lijkt wellicht een pakkende punt te zijn, maar is die niet duidelijk genoeg toegelicht voor jou? Geen probleem, want wij kunnen deze voor je toelichten aan de hand van twee voorbeelden. In de markt kun je producten als diensten aantreffen. Een voorbeeld voor een professionele houding is wanneer je bijvoorbeeld reclames maakt voor een accountantskantoor. Je snapt dat de accountancybrache volgens Porter tot een professionele branche behoort. Zodoende dien jij daarop in te spelen. Je kunt bij deze:
- Eerder met ‘u’ spreken.
- Minder grapjes maken.
- Een serieuzer gezicht opzetten met tussendoor wat glimlachjes.
Het tweede informeel voorbeeld is wanneer jij promoties maakt voor een gamewinkel. In deze branche zijn vaker jongeren actief en zij willen graag meer blijdschap zien. Op die manier kun je dan ook daarop inspelen.
Tot slot hopen wij dat wij jou voldoende richtlijnen hebben kunnen geven als het gaat om het maken van reclames middels webcams. Wees dus ten alle tijden creatief!